XBAE

ΠΛΑΤΩΝ · ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ · ΟΜΗΡΟΣ · ΗΡΟΔΟΤΟΣ · ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ · ΑΙΣΩΠΟΣ · ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ · ΗΣΙΟΔΟΣ · ΞΕΝΟΦΩΝ · ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ · ΑΙΣΧΥΛΟΣ · ΣΟΦΟΚΛΗΣ · ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ · ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗΣ · ΣΤΡΑΒΩΝ

ΣΤΑ ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ
Βάλτε στο σπίτι σας τα αιώνια έργα της Αρχαίας Ελλάδας στην ποιότητα που τους αξίζει. Αθάνατες χρυσότυπες εκδόσεις σε απίστευτα προσιτή τιμή
Με τα αυθεντικά αρχαία κείμενα Oxford και Harvard μαζί με σύγχρονες νεοελληνικές μεταφράσεις δίπλα στα αρχαία

ΕΠΟΜΕΝΑ ΒΙΒΛΙΑ

Τόμος 17
ΑΡΡΙΑΝΟΣ

Αλεξάνδρου Ανάβασις

Μέρος 2

Κυκλοφορεί 11 Σεπτεμβρίου

11,99

Η Αλεξάνδρου Ανάβασις είναι η παλαιότερη πλήρης εξιστόρηση της εκστρατείας του Μεγάλου Αλεξάνδρου από τον ιστορικό Φλάβιο Αρριανό. Αν και γράφτηκε τον 2ο αιώνα μ.Χ. (δηλαδή πάνω από 400 χρόνια μετά τα γεγονότα που αφηγείται), εντούτοις βασίζεται σε πηγές πολύ προγενέστερων αρχαίων ιστορικών.

Πρόκειται, κυρίως, για πολεμική ιστορία που ελάχιστα ασχολείται με την προσωπική ζωή του Αλεξάνδρου, την επιρροή του στην πολιτική σκηνή της εποχής του και τους λόγους που τον ώθησαν στην εκστρατεία εναντίον της Περσικής Αυτοκρατορίας.

Η προσεκτική επιλογή των πηγών και η ικανότητά του να ξεχωρίζει τη λαϊκή παράδοση από τα σοβαρά ιστορικά στοιχεία χαρίζει στον Αρριανό μια αξιόλογη θέση στο πάνθεον των αρχαίων ιστορικών.

(Μέρος Β΄)

Τόμος 18
ΠΛΑΤΩΝ

Φαίδων (ή Περί Ψυχής)

Ιππίας Μείζων

Κυκλοφορεί 26 Σεπτεμβρίου

11,99

Ο Φαίδων Περί ψυχής), γραμμένος περί το 360 π.Χ., ανήκει στην τετραλογία των διαλόγων του Πλάτωνα που αναφέρονται στη δίκη και την εκτέλεση του Σωκράτη. Μέσα από τη φιλοσοφική συζήτηση του Φαίδωνα με τους πυθαγόρειους Εχεκράτη, Σιμμία και Κέβη, αποκαλύπτεται η πλατωνική θεώρηση για τον θάνατο ως αναγκαία πραγματικότητα, ως σύντροφο της ζωής ισότιμο με τον Έρωτα και, τέλος, ως απελευθέρωση της αθάνατης ψυχής από το φθαρτό υλικό σώμα.

Ο Ιππίας Μείζων, που ανήκει στα νεανικά έργα του Πλάτωνα (γράφτηκε περί το 390 π.Χ.), είναι ένας διάλογος του Σωκράτη με τον σοφιστή και μαθηματικό Ιππία με θέμα τον ορισμό του ωραίου (το καλόν). Η συζήτηση καταλήγει στην απόρριψη των κοινά παραδεκτών αντιλήψεων για το θέμα, χωρίς ωστόσο να καταστεί εφικτή η συμφωνία για έναν θετικό ορισμό, ενώ στην πορεία θίγονται ορισμένα ζητήματα που αργότερα θα αποτελέσουν κομβικά σημεία της πλατωνικής σκέψης, όπως η σχέση του ωραίου με το χρήσιμο και η αναζήτηση της αλήθειας και της έγκυρης γνώσης ως στόχος της ανθρώπινης ύπαρξης.